Vakantie workout

Vakantie workout

Misschien herken jij je hierin: je bent een tijdje geleden begonnen met fitness of het volgen van bootcamp trainingen en zit hiermee net in een lekker ritme. Maar, je gaat binnenkort op vakantie en weet niet goed hoe je dit ritme wellicht door kunt pakken als je daar bent. Daarom hebben wij een aantal workouts uitgewerkt die je op vakantie kunt doen! De gouden tip: maak de workout niet te lang. De intensiteit zal waarschijnlijk niet hetzelfde zijn zoals je thuis of in de sportschool gewend bent, maar volgens ons zijn er geen slechte workouts. Begin met een warming up circuit: 5 oefeningen, die je allemaal achter elkaar een minuut lang uitvoert.

Warming up:
– 1 minuut air squats
– 1 minuut goodmornings
– 1 minuut jumping jacks
– 1 minuut high knees
– 1 minuut plank

Vervolgens kun je kiezen uit twee verschillende niveaus en of je deze op je hotelkamer of op de camping wilt uitvoeren. Een AMRAP (As Many Rounds As Possible), van 20 of 30 minuten betekent dat je een timer zet voor het aantal minuten, en de oefeningen na elkaar uitvoert voor 20 of 30 minuten lang. Dus je gaat achter elkaar door. Zo heb je weinig rust tussen de oefeningen door en haal je het maximale uit je vakantie workout!

Hotel workout niveau 1
AMRAP 20-30 min
– 10 push ups
– 20 air squats
– 20 mountain climbers
– 20 lunges
– 10 sit ups

Hotel workout niveau 2: suitcase workout
AMRAP 20-30 min
– 15 push ups
– 15 Bent over row met suitcase
– 15 Overhead suitcase press
– 15 Front squat met suitcase
– 15 up en down plank

Camping workout niveau 1:
AMRAP 20-30 min
– 10 push ups
– 20 air squats
– 20 lunges

– 20 Jumping jacks
– 10 sit ups

Camping workout niveau 2: intensieve cardio
AMRAP 20-30 min
– 15 push ups
– 15 jump squats
– 15 burpees
– 15 sit ups
– 400 m sprint

Tip: ken je een oefening niet, of weet je niet zeker of je hem goed uitvoert? Neem dan contact met ons op wij kunnen jou verder helpen.

Team Fit to the Limit

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *