Hoe sta je over twee maanden nog net zo enthousiast in de gym?

Personal training map

Sinds 19 mei zijn de sportscholen weer open in Nederland na meer dan vijf maanden dicht geweest te zijn. Daar hebben we (heel) veel positieve geluiden over gehoord en de abonnementen worden weer massaal afgesloten. Ook bij Fit to the Limit zijn we over the moon dat de personal trainingen weer in onze studie kunnen plaatsvinden. Wij zijn ons er echter ook van bewust dat het sportschool enthousiasme vaak niet eeuwig duurt. Maar om een gezonde leefstijl te creëren is het wél belangrijk om hier een ritme in te vinden. Met een aantal maanden fanatiek sporten ben je er vaak nog niet. Daarom geven de trainers van Fit to the Limit de beste tips over het volhouden van dit enthousiasme!

Tip van Chantal:
“Samen is alles leuker: haal je beste maatje over om samen te gaan trainen!”
Vind je het nou lastig om jezelf te motiveren om tijdens het sporten alles uit jezelf te halen? Zoek een sportmaatje! Samen is alles leuker, vooral sporten. Sleep je beste vriend(in) van de bank en steek hem of haar aan met jou enthousiasme voor het heropenen van de sportscholen. Zo ben je een stok achter de deur van elkaar om echt te blijven gaan én wordt het sporten uiteraard nog gezellig ook!

Tip van Emiel:
“Het stellen van haalbare doelen zorgt voor een succes ervaring.”
Het stellen van doelen is volgens oprichter Emiel dé sleutel tot succes. Door kleine stapjes te zetten is het halen van je doel zo binnen handbereik. Dit geeft onwijs veel motivatie waardoor je weer continu geënthousiasmeerd wordt om verder te gaan met trainen! Overleg met je trainer wat een realistisch doel voor jou is. Zo kun je samen een plan uitwerken waardoor het volhouden van deze gezonde levensstijl haalbaar is voor jou!

Tip van Mick:
“Beloon jezelf na de oefeningen die je móet doen, met een oefening die je leuk vindt!”
Krijg je van je trainer een schema met allerlei oefeningen waar je niet met plezier aan begint? Beloon jezelf dan met een oefening waar je wel van kan genieten! Onze geliefde trainer Mick geeft een voorbeeld: beloon jezelf na die talloze burpees met een kwartiertje op de loopband waarbij je tegelijkertijd je favoriete serie kunt kijken. Zo kun je jezelf makkelijker door de verplichte burpees heen sleuren, doordat je daarna lekker je serie kunt kijken op de loopband. Sidenote: Doe dit echter niet met koekjes als beloning, dan gaan de burpees helaas deels aan hun doel voorbij 😉

Tip van Tamara:
“Blijf vooral nieuwe dingen proberen en jezelf uitdagen!”
Volgens onze kersverse nieuwe trainster Tamara is het cruciaal om voor afwisseling te zorgen in je trainingsschema. Er zijn ontelbaar veel verschillende oefeningen en manieren van trainen, dus zonde om continu hetzelfde riedeltje af te werken! Vraag je eigen trainer om hier af en toe wat variatie in te brengen. Zo houd je het beste je enthousiasme vast 😉

Hulp nodig van één van ons om ervoor te zorgen dat jij over 2 maanden nog net zo
gemotiveerd in de sportschool staat? Neem dan contact met ons op!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *